A Gépek Lázadása

PostLines

Amikor a csőbehúzás új értelmet nyer...

csoposta.jpg

Mindig öröm egy új magyar fejlesztésű minőségi játékról beszámolni, főleg úgy, ha mindehhez egy olyan atmoszféra is tartozik, mint jelen esetben.

A játék már az App Storeban is elgondolkodtat, hiszen 1,79 eurós ára pont beleesik a közepes kategóriába manapság. Jelen esetben azért nincs zsákbamacska, mivel letölthető egy freemium verzió is, de a fullosért bizony fizetni kell, és nem az in-app purchase utat választották a fejlesztők - bízzunk benne, be fog jönni ez a választásuk, noha a piac manapság egyáltalán nem erre mutat.

2015-01-05_12_15_03.png

A játék már a belépéstől kezdve elvarázsol minket audiovizuálisan. Nagyon markáns és karakteres a grafikai stílusa, visszarepít minket közel száz évvel ezelőttre, egy minimális steampunk beütéssel, ráadásul a zene is magával ragad a jazzes/big bandes műfajával. A történet szerint kis karakterünkkel érkezünk meg egy postahivatalba, ahol különböző csöveken keresztül mi vagyunk a felelősek azért, hogy mindenki megkapja a küldeményét.

 

Ezen a ponton egy kicsit skizofrénnak is érezhetjük magunkat, hiszen két, ugyanolyan fontos dolgunk is lesz a játék folyamán. Az egyik, hogy megépítsük a csővezetéket, különböző adott számú elemből a térképen, melyet különböző akadályok nehezítenek. Vannak adott színkódolt végpontjaink, ide kell majd az adott színű csöveket eljuttatni (innen is jön a játék neve).

2015-01-05_12_06_48.png

Miután felépítettük a pályát, jöhet a következő rész, ami egy elég brutális reflexpróba: alul futószalagon jönnek a csőposták, nekünk pedig egy adagolóra való tappolással kell ezt a rendszerbe iktatnunk, ezután a rendszer adott csomópontján pedig ki tudjuk választani, hogy melyik végállomásra menjenek a csomagok. Segítek: a sárga nem a zöldbe való, és vice versa. Ha ez még nem lenne elég, akkor egy visszaszámláló is táncol az idegeinken, szóval nem árt ha gyorsak vagyunk, viszont ha egyet is elrontunk, akkor jön a főnök, és kezdhetjük újra.

2015-01-05_11_59_03.png

A játék koncepciója jó, és ez a kettősség segít abban, hogy ne is unjuk meg egyhamar, noha garantálom, a kiszállítósdival bizony többet fogunk szívni. Nekem a Forma 1-es pilótáknál használt perifériás látás edzéséhez használt rendszer jutott eszembe róla, miszerint ismerd fel odalenn milyen szín jön, és kvázi gondolkodás nélkül továbbítsd a jó helyre - nem egyszerű, és nem árt, ha tokban van a telefon, mert van rá sansz, hogy egyszer majd odavágod mérgedben a falhoz.

2015-01-05_11_59_08.png

Nekem ugye 5S van, de a játék alatt azért látszik, hogy ez tableten tud igazán élni, mégpedig azért, mert a telefon kijelzője időnként kicsi, mind a pályarendezéskor, mind pedig a csőpostázáskor: ha úgy szeretnéd nyomni, hogy egyik ujjad az adagolón, a másik meg a csomóponton, úgy gyakorlatilag nem látsz semmit a pálya alsó részéből, ami nem túl praktikus. 6 Plus tulajok előnyben.

2015-01-05_12_11_59.png

Hiányzott még nekem egy counter, ami kiírja, hány postáznivaló érkezik még, mert sajnos erről nincs infónk, ezáltal akár lehetőséget is adna arra a rendszernek, hogy csaljon. Sokkal tisztábbnak éreznék egy olyan megoldást, ami már az elején egyértelműen mutatja az idő mellett, hogy mi a teljesítendő cél, mert így egy zsákbamacska. Vicces, hogy utána viszont kiírja, szóval akkor már lehet tudni.

2015-01-05_19_27_02.png

A menürendszer grafikai megvalósítása nagyon ízléses és szép, viszont egy kicsivel több szöveget még el tudtam volna viselni, mivel így sok esetben piktogramok és ábrák alapján kellett kitalálnom/megtippelni, hogy mi mit csinál, néhány dolog nem volt egyértelmű. Mindemellett nagyon jó és hangulatos kis játék, és ha elfértek a kijelzőn, akkor lehet ám csapatni. Egyelőre három szint van, szintenként 23 pályával, és további frissítések várhatóak, szóval csőpostára fel!

További infók: http://www.postlines.net/

Letöltés: https://itunes.apple.com/app/postlines/id953789577?mt=8

• bejegyezte Jancsa Jani 2015. január 05. napján
8 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.01.07. 07:40:45

Szóval egy újabb unalmas pipeline-klón, a 80-as évekből.

paráznabillegető 2015.01.07. 07:50:30

hova lett az ifjúságod?
és az enyém?
és mikor lesz krakout klón?

Marjan1 2015.01.07. 08:34:54

@enpera: ha játszanál vele, rájönnél, hogy nem klón és nem unalmas. Sajnálatos a tipikus magyar szemlélet.

Szabó Zsigmond 2015.01.07. 09:17:22

Inkább az a tipikusan magyar szemlélet, hogy szemtelenül lenyúlunk egy ötletet és sajátként tálaljuk.

De itt senki nem állította, hogy valami nagy innováció történt a csöves játékok terén. Ez egy jól megcsinált, hangulatos Pipeline klón.

Nemmegmondtam 2015.01.07. 11:56:30

@Szabó Zsigmond:

Tényleg Pipeline, de mégsem. Nem csak építeni kell a pályát, hanem utána irányítani benne a csomagokat. Én mondjuk ott bukom el, mert egyszerre több helyen kell ügyesnek lenni. Én még nem láttam korábban más, ilyen jellegű multi touch játékot. Ha klón, akkor ez az első ilyen klón. :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.01.10. 19:41:02

@Marjan1: de klón. Tipukus magyar gyerek vagy, aki nem látta a 80-as évek játékait. Manapság minden ilyen játék klón, alig van új ötlet,

indapicsa 2015.01.14. 23:07:50

@enpera: Azért fejlesztőként azt kell h mondjam, hogy elég nehéz is új ötlettel előrukkolni, szinte már mindent kitalált valaki a 7 milliárd emberből a Föld nevű bolygón. A legismertebb játékokat 20-30 éve készítették. Nyilván nem egyedi az alapötlet, de a csavarásokkal lesz az ami, no meg a designnal. Bevallom nincs ipad-em, sam iphone-om, hogy kipróbálhassam a játékot...De! Ha pusztán a matematika területén képesek voltak több országban is nagyjából egy időben ugyanazt a bizonyítást hozni az internet elötti korszakban... akkor mégis mit vársz? Ez a szellemi tulajdon dolog elég nehéz téma. Kinek a fuck, kinek a fuck me! Egyre inkább úgy látom, hogy a kollektív tudat mint olyan, igenis létezik. Nem egy publikálatlan ötletem/szóviccem köszönt már vissza. Na de ezt az egész észrevételt ne vedd támadásnak, mert abban egyet kell hogy értsek, hogy nincs új a nap alatt a 80-as évek óta. De ez vajon kinek a hibája?Én azt mondanám, hogy a végfelhasználóké, akik képesek az ugyanazon logika alapjain működő 3 matching game-et letölteni 20.-jára. Velük viszont elég nehéz vitatkozni, hisz ők a közönség, akik fizetnek így vagy úgy az "előadásért". Ha Meg kitalálsz valami abszolút új, egyedi ötletet, nem akarja a végfelhasználó megtanulni a játékmenetet, és egyből lepontozza hogy "szar". Easy to learn, hard to play... Vagy ha azt nézed, az endless runner game-eknek mi a frász értelme van? Ha a 80-as éveket nézem, azt hiszem a tetris volt ebben az első, és ebben geba nagyot alkotott...

danesdzsu2 2016.03.24. 16:36:08

Mi történt? A holtak is feltámadnak?
Speed / Tomi / Deino
süti beállítások módosítása