A Gépek Lázadása

Asphalt 8 - a bezingőzös látványorgia

Mocskos durva sebesség, fasza kocsik, pörgős zene, remek irányítás. Minden, amit mondjuk egy Need For Speedtől várhatna ez ember. Csak éppen ingyen.

asphalt8.png

Az Asphalt 8: az autós játékok új királya?

Hát, mobilon mindenesetre egyelőre nem nagyon láttam olyat, ami megszorongatná eszetlen arcade autós száguldozás témakörben. De tegyük hozzá, hogy még nagyon keveset próbáltam, mióta meglett a Nexus 5. Konkrétan a fizetős Need For Speed Most Wantednél kilométerekkel nyújt jobb élményt az Asphalt. Az EA csodagyereke pedig kemény 1300 magyar pénzegységbe fáj, és nem nyújt olyan jó szórakozást, mint az alapvetően ingyenes Asphalt.

Alapvetően ingyenes?

Sajnos igen, alapvetően. Pénzért ugyanis lehet venni a játékrendszer magját képző creditet, amivel jobb kocsit, upgradeket, meg ilyen-olyan nyalánkságot lehet kapni a garázsban. Sőt, akár konkrét kocsi-pakkokat is vehetünk valós pénzért. Ez ugye
a freemium modell: nem kötelező fizetni a játékért, de aki lusta, vagy türelmetlen, az megteheti. Creditet kapunk minden verseny után, a helyezés, az elért csillagok, meg olyan apróságok után, hogy hány rivális kocsit törtünk össze, vagy hány métert sikerült verseny alatt driftelni, hányat pördültünk a levegőben, ilyenek.

autoka8.png

Érdemes magyar forintot rakni ebbe?

Szerintem nem. De én speciel nem is nagyon szeretek ingyenes játékokba valódi pénzt ölni. Mennyire életképes a modell?
A legtöbb ilyen game nagy problémája, hogy egy idő után nem tudsz továbbmenni pénz nélkül, úgy felgyakják a nehézséget. Nyilván azért, hogy fizessél. Na, itt nem ez van: a kocsikat ugyanúgy meg tudod venni, csak éppen nehezen csepeg rá össze
a pénz. Gyengébb kocsival pedig a drift versenymódot leszámítva nincs esélyed nyerni annyira.

Emiatt kicsit sokszor kell ismételni a már megnyert pályákat. Ez azért nem zavaró, mert erre sokszor amúgy is szükség van:
a játékban van az Angry Birds és társai játékokból megszokott csillagos rendszer: a háromcsillag bizony kemény dió, nem elég pusztán nyerni, minden pályán van még két extra feltétel. Néha az, hogy törés nélkül toljuk végig, vagy hogy drifteljünk 5000 métert, esetleg két különböző kocsival is le kell tolni a pályát. Abszolút nem idegesítőek, talán a törés nélküli feltétela legnehezebb. Kellemesen megdobja az újrajátszhatóságát a pályáknak, amire ugye szüksége is van az Asphaltnak. Csillagok nélkül sajnos nem lehet továbbmenni, mert a megszerzett csillagszám függvényében nyílnak meg az újabb pályák, kocsik. Kicsit nehéz lett összeségében a haladás, de bőven tűréshatáron belül van.

Mit tud a játékmenet?

Na, az nagyon sokat. Minden egyes játékmód baszott jó. A sima classic versenytől még a driftig is sikerült olyan faszán megvalósítani a dolgokat, hogy nincs olyan játékmód, amire az ember húzza az orrát, hogy ez nem jó. Imádom a Knockdownt, ahol 1:1-ben mész egy ellenséges playerrel, és minél több kocsit kell kilökni a másikhoz képest. Nagyon fasza az infected, ahol az utolsó versenyző "megfertőződik", és végtelen nitrót kap - cserébe viszont beindul egy timer, ami ha végig fut, felrobbansz, és meggyógyulsz. A timert lehet tölteni - más kocsik megfertőzésével, felborításával, a kis nitro tartályok felszedésével. Zseniális. Full tempó, stratégiázás, agresszív. Imádom.

01.jpg

A pályák

Csavarosak, szépek nagyon, és roppant fasza, hogy vannak rajta kerülőutak. Amikkel egyébként be is lehet szopni.
Ugyanis a kerülőutak nem egyértelműek, hogy most adott leágazással te jól jársz, vagy éppen tíz másodpercet bebuksz.
Ki kell próbálni és tapasztalni minden pályán, hogy melyik út a legjobb. Ha egyszer betanultad a pályát, akkor sincs nyert ügyed, mert a legtöbb helyen elég egy kanyart benézni, és taknyolni egy irgalmatlan nagyot, és máris nyakadon az ellenfelek.

Tokió mocskosul szép: éjszakai fények, esős, tükröződő aszfalt, nagybetűs Hangulat. Monaco paraszt: szűk utcák,
kevés shortcut, cserébe mocskos köcsög kanyarok és nagy egyenesek, ahol muszáj elkapnod a nitrót még a jobb kocsikkal is, különben simán otthagynak az ellenfelek. Ráadásul az egyik kanyarból mikor kijössz, olyan lensf flare-t kapsz az arcodba, hogy a szembejövő buszt már csak akkor látod, mikor koppan. Az Alpok a kedvencem, de reverseben: egyszerűen hihetetlen, mikor a nitrótól behomályosult kijelzővel háromszázzal kapatsz felfelé a lejtőn, és nézed, hogy pont ki tudod lökni a jobbról bevágó ellenfelet, ha nem szopod be a kanyart. Imádom. Ezen tolom a legtöbbet talán.

Zenék? A zenék, meg a hangok

A zenék nagyon faszák. Lehet állítani a stílust, igaz csak három van. Ami zavaró, hogy nincs elég track. Ami van az, persze mocskos fasza - ezt jól elkapták az NFS örökségből. Természetesen nincsenek lassú balladák, tempóvan mindenhol.
Ha egy kicsit több track lenne, változatosabb zenék, esetleg keményebb a rock adó, akkor csillagos ötöst kapna erre, így csak ötös alá. Ott viszont letettem a hajam, és vigyorogva baszattam a nitrót az ellenfelek arcába, mikor a gép egyszercsak bedobta a Holdin' On c- számot Skrillex & Nero mixében - az ugyanis egy hatalmas, hatalmas veretés, szép váltásokkal.
Soha, semmire ilyen jót még nem játszottam. 

A motorhangok, a csattanások, meg minden stimmel, a nitró hátborzongató süvítése is, de ott már nem érzem a nagy tökéletességet. Persze tegyük hozzá, hogy ezt most a PC-n megszokott színvonalhoz mérem. Ha úgy nézem, mintegy mobil játék, akkor kénytelen vagyok fejben leborulni, mert nagyon jó az egész.

02.jpg

Irányítás

Van a klasszikus döntögetős, amit rühellek, és a drift üzemmódban konkrétan használhatatlan. Van a virtuális "kormányos" megoldás, ami egy darab szar szerintem. És van a harmadik, amikor a képernyő jobb-bal szélét lenyomva arra kanyarodik,
van külön gomb a féknek és a nitrónak. Na, ez működik nálam a legjobban, ezzel vagyok a legprecízebb - bár a nitrót néha elbaszom a második tappra, de mostanában sokkal, sokkal ritkábban.

Ez utóbbival nagyon meg vagyok elégedve, és hát az a vicc, hogy a már említett Need for Speed, mégegyszer, kemény 1346 forintért ez utóbbit nem tudja. Ott lehet döntögetni, meg virtuális kormányozni, és az előbbi a kevésbé szarabb. Merthogy ott egyik se jó. Sőt, ott a kocsikkal is van valami baj, mert nem kanyarodnak igazán, inkább olyan, mintha villamosokat próbálnál kanyarodásra bírni, röhej. Ha feljebb tolod az érzékenységet, akkor meg állandóan befordulsz keresztbe. Végigpróbáltam minden settinget, ott nem tudtam élvezetes irányítást csiholni.

Csapassál egy konklúziót, Deino fiam!

Az Asphalt 8 egy nagyon fasza játék. Esküszöm, ki kéne próbálni tévére kötve, kontrollerrel. Lehet, hogy simán hozná bármelyik pár évvel ezelőtti autós game színvonalát. Csont nélkül. Remek játék, és egyenesen röhej, hogy ingyen van. Nyugodt szívvel ajánlom.

 

• bejegyezte Deino 2014. február 07. napján
8 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2014.02.07. 11:18:31

Csak jószándékból: ha minden második faszát másra cseréled, sokat dob a cikken.

Ha minden többit is, még jobb lesz. A "b.... jó" sem emeli a cikk színvonalát.

Zongora 2014.02.07. 11:29:53

CTRL+F: "fasz" = találat
igen, végülis a magyarban kevés pozitív jelző van, megértem,
hogy legtöbbször ezt kell használni, mert ez olyan igényes.

Zongora 2014.02.07. 11:30:33

ja, látom, már valaki megelőzott...

Deino · http://play.blog.hu 2014.02.07. 11:34:39

@Kiszámoló: majd legközelebb kevesebb fasza lesz, ha tényleg ennyire ki van tőle a nép fasza. A káromkodás meg relatív, ha úgy érzem lesz, ha nem, nem. Cikkfüggő, témafüggő, hangulatfüggő.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2014.02.07. 12:30:12

Szerintem meg csak igényességfüggő. Az használ ilyen szavakat, aki nem akarja magát fárasztani a gondolkodással, hogy olyan komplikált szavakat találjon, mint remek, kiváló, elképesztő, de ha "vagányat" akarsz, akkor überbrutál, frankó, odaverős és nagyjából 300 másik hasonló jelző.

De még egyszer: csak azért írtam mert egyébként kár a cikkért ezek miatt.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.02.07. 13:52:24

Ne viccelj már, ezt a gagyi "műanyag" valamit hozod ki a legjobban?
A real racing 2-3 kenterbe veri.

Deino · http://play.blog.hu 2014.02.08. 09:41:49

@enpera: egyrészt az sokkal, sokkal inkább szimulátor, mint a poszt elején említett "eszetlen arcade autós száguldozás", másrészt a Real Racing 3 erősen elvágta magát nálam irányítás szempontjából, mikor rájöttem, hogy a gép alapjáraton FÉKEZ helyettem, és ezt úgy kell kikapcsolni. Ha kikapcsoltam mindent, akkor már ékrdekesebb a dolog. De ez nagyon furcsa volt nekem.
Speed / Tomi / Deino