A Gépek Lázadása

A '90-es évek egyik legjobb játéka: Day of the Tentacle

Elmebeteg humor, elmebeteg grafika, brutálisan kreatív játékmenet - csoda-e, hogy imádtuk?

dottt.jpg

Az 1993-as The Day of The Tentacle a kalandjátékok egyik legstílusosabb, legzseniálisabb darabja. Ez persze nem véletlen: a készítők között ugyanis nem csak megtalálható a gaming iparág két legelmebetegebb zsenije, hanem egyenesen ők vezették a projektet: Tim Schafer és Dave Grossman. A játék ennek megfelelően teljesen elborult lett, és teli volt brutális poénokkal.

95794-Day_Of_The_Tentacle_(CD_Dos)-3.jpg

A játék kinézete nagyon egyedi volt. 2D, oldalnézetes világról beszélünk, és az egész olyan meseszerű. Nem, a meseszerű talán nem jó szó, inkább úgy néz ki minden, mint valami megelevenedett karikatúra. Ez az a játék, ahol ha nagyítóval keresnétek, akkor se találnátok párhuzamos vonalakat, minden görbe, rogyott, fura szögeket zárnak be a falak.

A történtet lágyan, de kapcsolódott a Lucasarts előző sikerjátékához, viszont önmagában is megállja a helyét: az elborult introból kiderül, hogy a lila csáp mutálódik, kezeket növeszt, és világuralomra tör. A három főszereplő (a kocka Bernard, a metálos Hoagie és a teljesen zakkant Laverne) három különböző idősíkban próbálják megakadályozni a lila csáp világuralmi terveit. Az idősíkok ráadásul összefüggtek egymással: a kedvenc példám erre a szegény hörcsög, akit a jelenben bedugtunk egy nagy láda jégbe, hogy a jövőben megmikrózva(!!!) feltámadjon, és valami ketyerének áramot szolgáltasson egy mókuskerékkel.

dott.jpg

Agyamentebbnél agyamentebb párbeszédeket olvashattunk végig a játékban, persze angol nyelven - viszont relatív biztos vagyok benne, hogy jelentős mennyiségű angoltudásom származik ebből a játékból, pedig még nagyon fiatal voltam, mikor kijött. Szót kell még ejteni a remek zenéről és hangokról: tökéletesen passzolt a játék hangulatához az összes kísérő hang és szólam, sőt, a szinkronhangok is!

A Day of the Tentacle egy zseniális játék, remélem egyszer kijön belőle egy táblagépes verzió (lehet már ki is jött, csak még nem néztem), hogy újra letolhassam ezt a remek kalandot.

• bejegyezte Deino 2014. szeptember 14. napján
10 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_ken_ 2014.09.14. 16:26:59

SCUMMVM van androidra

Llychllyn 2014.09.14. 16:34:23

Zseniális volt, imádtam. Nekem is sokat dobott az angoltudásomon:)
Voltak benne egészen lehetetlen rejtvények, jó sok időre el lehetett akadni, bár végső soron ott volt talán egy végigjátszás az 576kbyteban. Döntsd föl a hangszórót, kezdd el játszani a zenét az emeleten, a műhányás leesik a plafonról... És ez még csak az eleje volt, az idősíkos mókákban voltak csak az igazán borult dolgok:)

KeDaiyun · http://kdyshanghai.blog.hu 2014.09.14. 16:59:42

Ez tényleg nagyon jó volt, sőt most is az, nemrég elkezdtem egy újrajátszást. Persze sokkal jobb az élmény most, hogy már tudok angolul.:D Meg sok olyan utalás van benne, amit akkor nem értettem még... Azt, hogy egy darab egyenes vonalat nem tudtak húzni a játékban, még a PC Guru leírásában is megjegyezték.:)
Kicsit rokona ennek a játéknak a Toonstruck, ami szintén az egyik kedvencem.

Tatala 2014.09.14. 18:01:19

Én anno az első PC-men toltam (Sosem felejtem el, 2*20 MB HDD, AMD 20 MHz-es proci és MonoVGA monitor:D:D) és a haveromtól asszem 3 db 1,44-s floppin hoztam át, amiből 1 lemez 2x is elromlott :D
Aztán, mire végigjátszottam, az őseim már agyfrászt kaptak:) ÉS! benne volt a teljes C-64-s Maniac Mansion játék is, ami ennek volt az első része ( A második rész a Zack McCracken volt)!
Én úgy emléxem, hogy a COV magazinban volt hozzá leírás:D

Ennek a stílusnak volt később a Sam&Max go to Moon a folytatása, uannyira agyamenten is:)

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.09.14. 19:08:46

szerintem mi annó még c64-en játszottul végig az első részt, aminek persze nem jut eszembe a címe

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2014.09.15. 00:47:41

@Tatala: Szerintem több volt 3 lemeznél ;P

Imádtam. Több év volt végigjátszanom :D

Angoltudás gyarapodása itt is megvan.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.09.15. 13:52:20

@Llychllyn: Ez még a könnyű volt. Minimális angoltudással én mégis egy helyen akadtam el. A franc jött rá arra, hogy a lónak fizikakönyvből kell felolvasni a protkóért...
Speed / Tomi / Deino
süti beállítások módosítása